شیشه ماده ای شفاف است که نور از آن عبور می کند. ویژگی های منحصر بفرد شیشه سبب شده است که کاربرد شیشه در زندگی امروزی، روز به روز درحال افزایش باشد و همچنین شیشه ها در انواع مختلف تولید و به بازار ارائه شوند.

یکی از مهمترین کاربردهای شیشه، استفاده از آن در میزهای شیشه ای، میزهای ناهار خوری، میز عسلی و … می باشد. مهمترین مسئله ای که در انتخاب شیشه مناسب برای رومیزی و … مطرح است، میزان فشاری است که روی سطح شیشه وارد می شود. به عبارت دیگر برای انتخاب شیشه مناسب باید نوع میز و یا سطحی که شیشه روی آن قرار می گیرد را بشناسیم و شیشه با ضخامت مناسب برای آن در نظربگیریم. لاز م به ذکر است که ضخامت شیشه مورد استفاده در رومیزی ها و میزهای ناهار خوری ها و … به طور معمول از 4 میلی متر تا 20 میلی متر می باشد.

الف- ضخامت شیشه مناسب

میزهای به طور عمده در دو نوع ارائه می شوند:

1- حالتی که میز داری صفحه چوبی است و شیشه روی سطح چوبی قرار می گیرد ( زیر شیشه خالی نیست).

میز عسلی1

2– حالتی که شیشه روی پایه و یا کلاف قرار می گیرد ( زیر شیشه خالی است).

جلو ملی4میز عسلی2

در حالت اول:

 – برای شیشه های کمتر از 0.5 متر مربع، شیشه 4 میل

 – برای شیشه های بین 0.5 و 1 مربع، شیشه 6 میل

 – برای شیشه های 1 و 1.5 متر مربع، شیشه 8 میل

 – برای شیشه های بین 1.5 و 2 متر مربع شیشه 10 میل مناسب می باشد و به همین ترتیب برای ابعاد بزرگ تر می توان از شیشه های 10-20 میل مناسب استفاده نمود.

در حالت دوم:

برای هر ابعاد حداقل ضخامت شیشه 2 میلی متر باید بیشتر از حالت اول باشد؛ برای مثال، برای شیشه کمتر از 0.5 متر حداقل ضخامت شیشه مناسب باید 6 میل باشد.

ب- سنگ زنی و لول زنی دور شیشه

برای میزهای شیشه ای عسلی، میز ناهار خوری، جلو مبلی و … نیاز است که دور شیشه آن سنگ زنی و یا لول زنی شود. در شیشه هایی که برای حالت اول مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر از لول و یا سنگ تخت جهت فرم دهی دور شیشه استفاده می شود. برای شیشه های 8 میل و 10 میل و بالاتر می توان از لول دوپله و یا سه پله نیز استفاده کرد. برای میزهای نوع دوم معمولا از لول و سنگ محدب استفاده می شود و به همین تیرتیب می توان از لول دوپله برای شیشه 8 میل و از لول سه پله برای شیشه 10 میل استفاده نمود.

لول زنی شیشه


صنعت شیشه سلیمی تولید کننده انواع شیشه میز عسلی، شیشه رومیزی ، شیشه میز ناهارخوری، شیشه میز کنفرانس و…

ارائه دهنده انواع شیشه 6 میل، 8 میل، 10 میل، 16 میل و 20 میل با سنگ زنی و لول زنی دور شیشه با دستگاه های تمام اتوماتیک

عرضه کننده در استان زنجان و سایر استان های کشور

جهت دریافت مشاوره رایگان باما تماس بگیرید.