پله شیشه ای – معماری جدید با پله شیشه ای

وقتی پله شیشه ای در معماری داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، سطح آن را ارتقا می بخشد. شیشه عنصر جدا نشدنی معماری لوکس و مدرن به حساب می آید.

پله شیشه ای در معماری مدرن

در طراحی و ساخت پله شیشه ای، تمامی جزئیات مهم هستند. رنگ، ضخامت، شکل و نوع اجرا : قاب، اسکلت، نرده و اتصالات و غیره.

به طور کلی، پله شیشه ای مانند ناخن می ماند، نمای زیبا دارد و نگهداری آن ساده است. پله ها از شیشه سکوریت و یا لمینت چند لایه ساخته می شوند. امکان انتخاب شیشه رنگی، شفاف یا سندبلاست برای مشتری ها ممکن است.

معماری و شیشه

پله شیشه ای و معماری

مشخصات پله شیشه ای

پله شیشه ای عموما از سه لایه شیشه لمینت ساخته می شود. سه لایه ۱۰ میل با PVB با ضخامت ۰٫۶ میلی متر که جمعا ضخامت آن ۳۱٫۲ میلی متر می شود. در صورت استفاده از شیشه سکوریت به جای شیشه خام، مقاومت آن تا ۴ برابر افزایش می یابد. برای اجرای کف شیشه ای بیشتر از یک مترمربع و همچنین پله بزرگتراز یک متر، شیشه سکوریت لمینت توصیه می شود.

نوع شیشه مورد استفاده می تواند کاملا ساده، رنگی یا سندبلاست شده و یا ترکیب آن ها باشد. سطح خراشیده شده شیشه سندبلاست، باعث بالا رفتن اصطکاک سطح شده و خطر سر خردن را کاهش می دهد.

استفاده از نور در کلیه پروژه های شیشه و بخصوص پروژه های پله شیشه ای نمای بسیار زیبایی به کار می دهد. لامپ های LED سفید و رنگی و ترکیب آن، امکان عمق و رنگ بخشیدن به معماری را فراهم می کند. هرگز در طراحی خود با شیشه، نور رو رنگ را فراموش نکنید.

پله شیشه ای سندبلاست
پله شیشه ای

قیمت پله شیشه ای

همانطور که گفته شد پله شیشه ای می تواند انواع مختلفی داشته باشد. از شیشه های ساده برای پله های دارای فریم تا شیشه های لمینت سکوریت چند لایه برای پله های بزرگ بدون فریم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. یراق آلات استاندار و ایمن نقش بسیار مهمی در ایمنی این سازه دارد. لذا قیمت پله شیشه بسته به نوع شیشه و یراق متفاوت خواهد بود. جهت استعلام قیمت و مشاوره تخصصی با همکاران مشاوره و فروش تماس حاصل نمایید.