قیمت شیشه لمینت | قیمت بروز شیشه لمینت

شیشه لمینت یکی از بهترین انواع شیشه ایمنی می باشد. مهمترین ویژگی شیشه لمینت فرو نریختن آن به هنگام شکشتن است. نمونه فراوانی که از شیشه لمینت می توان مثال زد، یکی از نمونه های بارز شیشه لمنیت شیشه جلو اتومبیل ها می باشد. برای انتخاب شیشه لمینت مناسب و شناخت قیمت شیشه لمینت نیاز به شناخت ساختار شیشه لمینت داریم. امروزه شیشه لمینت کاربرهای بسیار زیادی نیز پیدا کرده است.  برای بدست آوردن قیمت بروز شیشه لمینت خواندن مطالب زیر را توصیه میکنیم

ساختار شیشه لمینت

ساختار شیشه لمینت به طور کلی از دو یا چند لایه شیشه که با ماده ای طلق مانند (PVB) به هم چسبیده شده اند تشکیل شده است. به هنگام شکستن، قطعات و ذرات شیشه شکسته شده توسط لایه داخلی – که معمولا پلی ونیل بوتیرال ((Poly Vinyl Butyral (PVB)   ویا اتیلن وینیل استات ((Ethylene-Vinyl Accetate (EVA)  می باشد – نگه داشته می شود. لایه داخلی شیشه لمینت حتی در صورت شکسته شدن شیشه، آن را یکجا نگه می دارد و از شکستن شیشه لمنیت به قطعات بزرگ جلوگیری می کند. این امر ویژگی الگو شکستن ” تار عنکبوتی” به شیشه می دهد و هنگامی که ضربه به اندازه کافی برای سوراخ کردن شیشه قوی نباشد، شیشه با این الگو ترک می خورد.

در سال ۱۹۰۲ ، شرکت فرانسوی  Le Carbone به الگویی جهت ایجاد پوششی روی شیشه به منظور کاهش حساسیت شیشه در ترک برداشتن و شکستن دست یافت. شیشه لمینت توسط شیمیدان فرانسوی Édouard Bénédictus با الهام از یک حادثه ای که در آزمایشگاه رخ داد، اختراع شد. یکی از انواع شیشه های ضدگلوله شیشه لمینت است.

عوامل موثر بر قیمت شیشه لمینت

 عوامل موثر بر قیمت شیشه لمنینت عبارتند : 

  • ضخامت شیشه

برای تولید شیشه لمنیت می توان از ضخامت های مختلف شیشه استفاده کرد بعنوان مثال شیشه دولایه ۴میل یا دولایه۵ میل تا شیشه دولایه ۱۰میل و حتی دولایه ۲۰میل . هر چقد ضخامت شیشه ها بالاتر باشد قیمت تمام شده شیشه لمینت نیز بالاتر خواهد بود.

  • تعداد لایه ها

 یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت شیشه لمینت تعداد لایه های مصرفی درآن می باشد. در اکثر موارد از یک لایه طلق پی وی بی و دولایه شیشه جهت تولید لمینت استفاده می شود ولی در موارد خاص برای استحکام بیشتر از لایه های بیشتر استفاده می شود که باعث افزایش مقاومت وافزایش قیمت لمینت می شود. بعنوان مثال، در شیشه های ویترین طلا فروشی ها یا صرافی ها از شیشه سه لایه ۱۰ میل استفاده می شود که به آن شیشه ضد گلوله گفته میشود. 

  • ضخامت طلق

مورد دیگر تاثیر گذار در قیمت شیشه لمینت ضخامت طلق بین دو شیشه  است . طلق بین دو شیشه (PVB) دارای ضخامت های مختلفی می باشد. که ضخامت پی وی بی هر چقد بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر میرود. بعنوان مثال ضخامت هاس مصرفی استاندارد در ایران ۰٫۳۶ میلی متر ۰٫۷۶ میلی متر و ۱٫۵۲ میلی متر میباشد.

  • سکوریت یا خام بودن شیشه

 دیگر عامل تاثیر گذار در قیمت شیشه ایمنی لمینت، نوع شیشه استفاده شده در آن می باشد. در صورتیکه از شیشه سکوریت استفاده شود، مقاومت کلی شیشه لمینت بسیار بالاتر خواهد رفت. مشخصا قیمت نیز افزایش نسبی خواهد داشت. در جاهای پر ارتفاع و پر تردد از شیشه سکوریت لمینت استفاده می شود. ولی در جاهایی که صرفا ضربه گیر باشد و خطر زیادی کسی را تهدید نکند از شیشه خام برای لمنیت نیز می توان استفاده کرد.

  • ابعاد شیشه

 ابعاد شیشه در قیمت نهایی شیشه های لمینت بسیار تاثیر گذار است .استاندارد یا غیر استاندارد بودن ابعاد شیشه در قیمت تاثیرگذار است. ابعاد خیلی بزرگ یا خیلی کوچک بودن شیشه باعث تغییر در روند محاسبه قیمت خواهد شد. جام شیشه در کارخانه با ابعاد استانداردی تولید می شود. اگر ابعاد شیشه لمینت بیشتر از جام های استاندارد باشد، آنگاه باید ابعاد سفارشی تولید شود. ابعاد سفارشی هزینه زیادی دارد. 

   .نوع شیشه

نوع جدیدی از شیشه ها به اسم فوق شفاف یا سوپر کلیر تولید و عرضه شده اند که در شیشه لمینت بسیار کاربرد دارند. این شیشه ها درجه شفافیت بسیار بالایی دارند. در شیشه های معمولی با قرار گرفتن چند شیشه روی هم، رنگ سبز شیشه ها مشخص می شود و شیشه شفافیت اولیه را ندارد. اما در شیشه های سوپر کلیر این رنگ سبز بسیار کمتر است. این خاصیت در شیشه لمینت که چند لایه شیشه روی هم قرار می گیرد، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

جهت دریافت بروز قیمت شیشه های ایمنی و شیشه لمینت به صفحه لیست قیمت های شیشه مراجعه و یا با کارشناسان فروش تماس حاصل نمایید.

 

خرید شیشه لمینت

همانطور که توضیح داده شد، شیشه لمینت از ایمن ترین شیشه های موجود در بازار است. کاربرد آن در درب شیشه جلو اتومیبل، ویترین جواهر فروشی ها و صرافی هاست. همچنین، در هر جاییکه نیاز به شیشه ایمن در برابر ضربه و شکستن باشد، مقاومت ترین گزینه، شیشه لمنیت است. در خرید شیشه لمینت باید به این نکات توجه کنید: 

  1. شیشه شما تا چه اندازه فشار و ضربه را باید تحمل کند.
  2. ابعاد محل اجرا با ابعاد استاندرد شیشه لمینت سازگاری دارد یا خیر. آیا امکان حمل شیشه به محل اجرا و نصب آن در آن ابعاد وجود دارد.
  3. وزن نهایی شیشه باید چقدر باشد.
  4. شیشه به صورت بدون قاب ( فریملس) اجرا می شود یا چهارچوب دارد.
  5. میزان شفافیت مورد نیاز برای شیشه چقدر است. در صورت نیاز به شفافیت بالا باید از شیشه های سوپرکلیر استفاده شود. قیمت شیشه لمینت به نوع شیشه مورد استفاده بستگی زیادی دارد. 
  6. آیا نیاز به عملیات سوراخکاری یا برش روی شیشه ها است. در این صورت، پیش از تولید شیشه، این عملیات باید روی شیشه خام انجام شود.
  7. خرید شیشه لمینت را فقط از تولیدکنندگان معتبر که استاندارهای تولید دارند، انجام دهید.
شیشه لمینت - قیمت شیشه لمینت

شیشه لمینت سکوریت

برای توضیح این مبحث نیاز است ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهیم،بعد از پاسخگویی به سوالات قطعا درک بهتری از شیشه لمینت سکوریت بدست خواهید آورد.

_شیشه لمینت سکوریت چه نوع شیشه ای است؟

_ تفاوت شیشه لمینت سکوریت با شیشه لمینت خام چیست؟

_مصارف شیشه لمینت سکوریت چیست؟

_ شیشه لمینت سکوریت به چه میزان مقاومت دارد؟

_شیشه لمینت سکوریت بهتر است یا شیشه لمینت خام؟

برای پاسخ به همه ی این سوالات و دسترسی جامع به اطلاعات مورد نیاز در جهت تصمیم گیری برای انتخاب بهتر نوع شیشه (شیشه لمینت سکوریت یا شیشه لمینت خام) توصیه میکنیم مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

همان طور که در بخش شیشه لمینت توضیح داده شده است شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه که توسط یک طلق وسط بین شیشه ها که از جنس  pvb می باشد تولید می شود،که بنا بر نیاز و درخواست مشتری و مصرف کننده در ضخامت ها و ابعاد مختلفی قابل تولید و عرضه می باشد.

حال که با پرسه تولید شیشه لمینت آشنا شدیم،می پردازیم به نوع دیگری از آن که شیشه لمینت سکوریت است.

این نوع شیشه از دو یا چند لایه شیشه سکوریت که توسط یک طلق وسط به هم متصل میشود تولید می شود.

در تولید شیشه لمینت سکوریت ابتدا شیشه خام را تحت شرایط خاص و با تکنولوژی مخصوص خود به شیشه سکوریت تبدیل می کنند،به این ترتیب شیشه سکوریت آماده تولید به شیشه لمینت سکوریت می باشد.

علت آن که شیشه شیشه خام را به شیشه سکوریت تبدیل میکنند،تا شیشه لمینت سکوریت تولید کنند آن است که شیشه خام مقاومتی به نسبت کمتر از شیشه سکوریت دارد و همچنین در مواقع شکست به تکه هایی بزرگ و برنده تبدیل می شود. اما در شیشه سکوریت تکه های شکسته شده ریز و کوچک هستند.

پس مقاومتی بالاتر و سایز شکسته شده شیشه ها یکی از دلایل تبدیل شیشه لمینت خام به شیشه لمینت سکوریت است.

این تفاوت باعث شده است که مصرف شیشه لمینت سکوریت و شیشه لمینت خام با یکدیگر متفاوت باشد.

مصرف شیشه لمینت سکوریت در جاهایی که نیاز به مقاومت بالاتر در برابر ضربه،برای تولید شیشه های ضد گلوله (به علت مقاومت بالا در برابر شلیک گلوله) ،جان پناه ها،سقف های شیشه ای و یا کف های شیشه ای که نیاز به راه رفتن بر روی آن ها می باشد، است.

در جمع بندی مطالب بعد از مطالعه مقاله تصمیم این مورد که آیا شیشه لمینت سکوریت بهتر است یا شیشه لمینت خام، بنا به مصرف و موقعیت مورد نظر با خود مصرف کننده می باشد و نمی توان گفت که کدام بهتر است یا بدتر،هرکدام نوع مصرف خود را دارد.