وقتی که از شیشه برای طراحی ساختمان استفاده می کنیم، طیف گسترده ای از گزینه های ممکن برای اجرای یک پروژه منحصر بفرد پیش روی ما قرار می گیرد. یکی از این گزینه ها شیشه رفلکس ( شیشه انعکاسی، شیشه آینه ای) است. این شیشه، زیبایی ها و مزایای کاربری ویژه ای دارد.

شیشه رفلکس
شیشه رفلکس

گرچه شیشه های ساده و شفاف عمومیت بیشتری دارند، اما برای برخی کاربردهای خاص، شیشه رفلکس ارجحیت دارد. در واقع، همین شیشه های رفلکس هستند که خاصیت کنترل اشعه را فراهم می کنند.

مطالب پیشنهادی : راهنمایی جهت انتخاب شیشه مناسب

امروزه انواع مختلفی از شیشه های رفلکس در رنگهای گوناگون و سطوح بازتابندگی مختلف وجود دارد. این گونانی گستره بزرگی از زیبایی ها و انتخاب ها را فراهم می کند.

مزایای طراحی ساختمان با شیشه رفلکس

رنگ : رنگ شیشه انعکاسی، هماهنگی بیشتری با قاب، پنل های فلزی، اتصالات و سایر مصالح ساختمانی دارد. این رنگ، اجازه ورود نور خورشید با طیف های مختلف را به داخل ساختمان می دهد. امروزه شیشه های انعکاسی از پوشش های کم گسیل (Low-e ) جهت جلوگیری از نفوذ اشعات مضر خورشید بهره می برند.

دید : شیشه رفلکس پوشش متالیک ویژه ای دارد. طی ساعات روز، این پوشش امکان دیدن بیرون از ساختمان را بدون دیدن داخل فراهم می کند. این ویژگی موجب به وجود آمدن حریم خصوص طی روز می شود. بعلاوه، با استفاده از شیشه آینه ای می توان کابل های کامپیوتری، دریچه ها، پنکه ها و سایر تجهیزات مکانیکی ساختمان را پوشاند.

کنترل اشعه : شیشه انعکاسی کنترل کننده میزان نور عبوری (VLT) است. شیشه رفلکس اجازه عبور مقدار مشخصی از نور مرئی را به داخل ساختمان می دهد. همچنین مقدار اشعه را کنترل می کند؛ لذا از نفوذ گرما و نور اضافی جلوگیری می کند.

نمای بیرونی : شیشه آینه ای یک نمای زیبا، ظریف و جسورانه به ساختمان می بخشد. این نما بازتابی از محیط اطراف به خود می گیرد. ساختمان با حرکات ابرها و بازتاب رنگ آسمان و اشیاء اطراف کاملا پویا به نظر می رسد.

شیشه رفلکس ( آینه ای)
قیمت شیشه رفلکس

انواع شیشه رفلکس

شیشه آینه ای در ضخامت های ۴ تا ۲۰ میلی متر تولید می شود. ابعاد استاندار جام شیشه های آن ۳٫۲۱*۲٫۰۰ می باشد. شیشه رفلکس در انواع رنگهای مختلفی شامل : برنزی، سبز، آبی، طلایی ، نقره ای ( سیلور و سوپر سیلور)، دودی و … تولید می شود. این شیشه به صورت تکجداره ، دوجداره و سکوریت ۱۰ میل در ساختمان های مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت شیشه رفلکس

قیمت شیشه رفلکس بسته به ضخامت، رنگ، ابعاد و تکجداره ،دوجداره یا سکوریت بودن متفاوت است. جهت دریافت لیست قیمت های شیشه های تکجداره یا دوجداره رفلکس به صفحه لیست قیمت ها مراجعه نمایید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و لیست قیمت های بروز، با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید. بازرگانی شیشه سلیمی با بیش از چهل سال تجربه در صنعت شیشه ایران.