شیشه مات شونده

همچنین با نام شیشه های هوشمند(Smart Glass)، شیشه های الکترونیکی(Electronic Glass) نیز شناخته می شوند.

شیشه های مات شونده

شیشه  مات شونده ( The Privacy Glass) یک ایده بسیار عالی و کاربردی مبتنی بر فناوری جدید می باشد که امکان مات کردن شیشه در کسری از ثانیه را فراهم می سازد. با استفاده از این تکنولوژی، می توان میزان عبور نور از شیشه را کنترل و بدین طریق، شفاف و یا مات شدن شیشه را کنترل نمود و فضای داخل را در کسری از ثانیه تبدیل به محلی کاملا خصوصی ویا قابل مشاهده کرد.

تکنولوژی شیشه های مات شونده مبتنی بر نوع خاصی از فیلم های حاوی کریستال های مایع ( PDLC film) می باشد. هنگامی که جریان برق قطع می باشد، مولکول های کریستال مایع به صورت نامنظم و تصادفی و هریک در جهت متفاوتی قرار می گیرند، این حالت منجر به انعکاس نور در جهات مختلف و رد نشدن یکنواخت نور از سطح شیشه می شود و نهایتا منجر به مات شدن آن می گردد. از طرف دیگر، هنگامیکه که جریان برق برقرار  می شود، کریستال ها در ردیف ها و ستون های منظمی قرار می گیرند که نور به راحتی از آن رد می شود و همین حالت سبب شفاف شدن شیشه خواهد شد. نوارهای PDLC در بین دو لایه شیشه قرار می گیرند و با قطع و وصل شدن جریان برق، مات و شفاف شدن شیشه را منجر می شوند. نحوه کنترل این پنل ها نیز به اختیار خود مشتری می باشد ( مثل استفاده از سوئیچ ها، ریموت کنترل ها، موبایل و یا کامپیوتر ها)

ممکن است فضای داخلی ساختمان به پارتشن های مختلف تقسیم بندی شده باشد. با استفاده از فناوری شیشه های مات شونده امکان خلاقیت های مختلف در زمینه معماری و طراحی داخلی فراهم می آید. از شیشه های مات شونده می توان برای طراحی فضاهای تبلیغاتی، دفتر کار خصوصی، اتاق جلسات و … استفاده نمود. از شیشه مات شونده همچنین می توان به عنوان پرده پروژکتور استفاده نمود و دیگر نیازی به پرده مجزا نمی باشد. این ویژگی از ویژگی های بسیار جالب شیشه مات شونده می باشد، به طوری که تصویر از پروژکتور از پشت شیشه ارسال و از جلو قابل مشاهده می باشد. کاربردهای فراوان شیشه های مات شونده سبب افزایش روزافزون علاقه به استفاده از این محصول در دیوارهای شیشه ای، سازه های داخلی و خارجی ساختمان ها شده است.

کاربری ها

– در دفاتر – اتاق های کنفرانس،پارتیشن بندی دردفاتر، دفترمدیران، درب ها، چراغ سقف،پرده پروژکتور

شیشه های مات شونده

– خانه-فضای زندگی مدرن، حمام

شیشه های مات شونده5

– هتل ها – دیوار و پارتیشن بین اتاق خواب و حمام،درب و پنجره های بیرونی،مراکز کنفرانس و جلسه،کافه ها و رستوران ها، دوش، رختکن، و بسیاری کاربردی تجاری دیگر .

شیشه های مات شونده3

– فروشگاه ها و مراکز خرید

شیشه های مات شونده2

– مکان های عمومی – بیمارستان (بخش اورژانس، ICU، اتاق عمل، و تمامی مکان هایی که نیاز به  حریم خصوصی وجود دارد)، مهد کودک، درهای ضد آتش، نمایشگاه ها و مراکز فرمان،

– حمل و نقل-حفظ حریم خصوصی وامنیت صفحه نمایش بین مسافر و راننده، سمت ضد گلوله پانل های شیشه ای

مزایا

+ قابلیت -گذار از مات به شفاف در کسری از ثانیه

+ ایمنی و دوام – استفاده از شیشه های چند لایه ایمنی حرارت دیده(بیش از هفت برابر قوی تر )

+ حفاظت -حفظ حریم خصوصی با ترکیب شیشه های ضد گلوله، ایمنی و نسوز

+ مانع نفوذ صدا- کاهش سر و صدا به علت استفاده از شیشه های چند لایه،

+ کنترل UV- کنترل انرژی خورشیدی، مسدود کننده بیش از ۹۹٪ از اشعه UV


 دانلود کاتالوگ شیشه های مات شونده Smart Glass

[divider]