شیشه دوجداره عایق صوتی

آیا در یک منطقه پر سروصدا زندگی می کنید و مدام سرو صدای عبور خودروها، سروصدای همسایه ها و یا حتی عبور قطار و هواپیما آزارتان می دهد؟ دیگر مجبور شیشه دوجداره چگونه از نفوذ سر و صدا جلوگیری می کند ؟ شیشه دوجداره یهترین عایق صوتی است. 

دوجداره چیست؟ چگونه نقش عایق صوتی را ایفا می کند؟

اگر بخواهیم به طور ساده توضیح دهیم، شیشه دوجداره متشکل از دو لایه شیشه، یکی داخل و یکی خارج، و لایه بین آنها حاوی هوا یا گاز می باشد. این لایه گاز بین دو شیشه سبب عایق شدن پنجره شما هم از نظر گرمایی و هم سروصدا می شود و همچنین امنیت را افزایش داده و خانه تان را محیطی راحت تر و کم سروصداتر می کند. علاوه بر همه این مزایا، کاهش سروصدا از مهمترین مزیت های شیشه دوجداره محسوب می شود.

شیشه دوجداره عایق صوتی

شیشه دوجداره چگونه از نفوذ سروصدا جلوگیری می کند؟

یک شیشه تک جداره استاندارد یک عایق خوب برای سروصدا محسوب می شود. نفوذ سرو صدا از طریق پنجره به دو صورت انجام می شود – اول از طریق اتصالات پنجره و مجراهای باز باقی مانده دوم از طریق لرزش و ویبراسیون روی سطح شیشه پنجره بسته. جهت کاهش سروصدا، این دو مشکل باید از میان برداشته شود. درب و پنجره دوجداره بخوبی روی هم قرار می گیرند و هیچ فضا و مجرای بازی برای نفوذ هوا باقی نمی گذارند. همچنین، دولایه شیشه که فضای حاوی هوا بین خود دارند قادرند به میزان زیادی جلوی نفوذ سروصدا از طریق لرزش را بگیرند. شیشه دوجداره عایق صوتی و گرمایی بسیار موثری خواهد بود. 

شیشه دوجداره عایق بسیار مناسبی برای سروصدا است که می تواند حدود ۷۰ درصد از انتقال سروصدا بکاهد. با استفاده از شیشه دوجداره خانه شما تبدیل  به مکانی بی سروصدا و راحت برای زندگی کردن خواهد شد.

نصب شیشه دوجداره

اگر در حال احداث ساختمان جدیدی می باشید، می توانید از درب و پنجره های دوجداره آلمینیومی و یا UPVC استاندارد صنعت شیشه سلیمی استفاده نماید.

شیشه دوجداره استاندارد متشکل از دولایه شیشه ۴ میل و فضای خالی ۸ میل بین آنها، جمعا ۱۶ میلی متر ضخامت دارد. اگر به فکر دوجداره کردن شیشه های تک جداره هستید چند راه پیش رو دارید:

۱– اگر درب و پنجره آهنی دارید، پس از باز کردن زوار پنجره، اگر فضایی بیش از ۱۶ میل جهت قرار دادن شیشه دوجداره دارید، می توانید شیشه دوجداره اندازه پنجره را سفارش دهید و از چسب سیلیکونی جهت ثابت نگه داشتن شیشه بجای زوار استفاده کنید.

۲- اگر درب و پنجره آلمینیومی دارید، می توانید چارچوب درب را حفظ کنید و از آلمینیوم مخصوص شیشه دوجداره بجای آلمینیوم شیشه تک جداره استفاده نمایید.

۳- یک پنجره دیگر تک جداره با فاصله از پنجره اول نصب کنید به طوریکه فضای بین این دو پنجره به عنوان عایق عمل نماید.

صنعت شیشه سلیمی با بیش از ۴۰ سال تجربه، جهت دریافت قیمت های بروز با ما تماس بگیرید.

تولید کننده انواع شیشه دوجداره استاندارد. جهت مشاهده قیمت های بروز روی لینک زیر کلیک کنید.

 

جهت مشاهده لیست قیمت بروز شیشه دوجداره کلیک نمائید.