بطری شیشه ای روغن زیتون | فروش بطری شیشه ای روغن زیتون

روغن زیتون را سلطان روغن های گیاهی می دانند و بشر هزاران سال است که از آن استفاده می کند. در طب سنتی و اسلامی نیز به مصرف روزانه یک قاشق روغن زیتون توصیه شده است. بسته بندی روغن زیتون از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ زیرا مشابه سایر عصاره های میوه ای در صورت بسته بندی نامناسب، کیفیت و تازگی روغن زیتون به مرور کاهش می یابد. بازرگانی شیشه سلیمی ارائه دهنده انواع بطری شیشه ای روغن زیتون.

بطری شیشه ای روغن زیتون - 250 و 500 سی سی زیتونی

بطری مناسب نگهداری روغن زیتون | شیشه مخصوص روغن زیتون

تحقیقاتی که در ۱۰ سال اخیر در زمینه بسته بندی روغن زیتون انجام شده است، نشان می دهد که بطری شیشه ای بهترین نوع بسته بندی برای روغن زیتون است. شیشه های تیره مناسب تر از شیشه های روشن هستند. زیرا اکسیداسیون نوری در شیشه های تیره کمتر است. بطری شیشه ای روغن زیتون معمولا در دو رنگ شفاف (سفید) و سبز زیتونی عرضه می شود. با توجه به سلیقه و تمایل مصرف کنندگان برای استفاده از شیشه های شفاف، بهتر است روی بطری شیشه ای شفاف به طور مناسب با لیبل پوشانده شود تا ماندگاری روغن زیتون داخل آن بیشتر شود. 

بطری شیشه ای روغن کنجد | بطری روغن زیتون | بطری شیشه ای روغن

شیشه مخصوص روغن زیتون و بطری شیشه ای روغن کنجد در دو مدل گرد و چهارگوش تولید می شود. حجم های زیر ۵۰۰ سی سی به روش اتوماتیک تولید می شوند. حجم های بالای ۵۰۰ سی سی به روش دستی تولید می شوند. مدلهای ۲۵۰ سی سی و ۵۰۰ سی سی اتومات هستند و کیفیت بالایی دارند. این دو مدل در دو رنگ سبز زیتونی و بی رنگ ( سفید) تولید می شوند. بطری های رنگی جهت کاهش نفوذ نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرند. بطری های شفاف، رنگ روغن را به خوبی نشان می دهند و جهت کاهش نور خورشید در شیشه سفید، می تون از لیبل های مناسب استفاده کرد. 

طرح قالب بطری هایی که در حجم ۲۵۰ و ۵۰۰ سی سی برای روغن کنجد مورد استفاده قرار می گیرند عمومیت و مقبولیت جهانی دارند. اکثر تولید کنندگان بطری شیشه ای روغن از این طرح ها نیز استقاده می کنند.

 

بطری شیشه ای گرد روغن زیتون و روغن کنجد

بطری چهارگوش روغن زیتون و روغن کنجد

بسته بندی روغن زیتون با بطری شیشه ای

بطری های روغن کنجد و روغن زیتون در حجم های ۲۵۰ سی سی و ۵۰۰ سی سی به روش اتوماتیک تولید می شوند. لذا، کیفیت این شیشه ها بسیار خوب است. اما شیشه های بالای ۵۰۰ سی سی به روش کارگاهی تولید می شوند. کیفیت شیشه های کارگاهی به نسبت صاف و بی موج و حباب بودن، همچنین تحمل فشار و گرما، یک سطح پایین تر از شیشه های اتوماتیک است. برای بسته بندی روغن زیتون با بطری شیشه ای باید به این نکته توجه کرد.

نکته بعدی، پلمپ کردن درب بطری می باشد. بطری های شیشه ای صنعتی مخصوص روغن زیتون قابلیت پلمپ شدن دارند. پلمپ شدن به این معناست که بعد از باز شدن درب، رزوه پلمپ درب از آن جدا و روی شیشه باقی می ماند. این امر نشانگر دست نخورده بودن محتوای داخل بطری است. دو نوع درب پلاستیکی پلمپ و آلمینیومی، قابلیت پلمپ شدن دارند. پلاستیکی بدون نیاز به دستگاه خاصی و با دست نیز پلمپ می شود. آلمینیومی نیاز به دستگاه رزوه زن جهت پلمپ شدن دارد.

کاپ پلمپ درب بطری شیشه ای | پلمپ درب بطری

برای ایجاد زیبایی بیشتر و همچنین افزودن پلمپی دیگر، از نوار های نایلونی روی درب استفاده می شود. این نوارها  با حرارت خارجی مثل سشوار صنعتی، روی درب و شیشه می چسبند. متداول ترین نوار یا روکش نایلونی مورد استفاده برای پلمپ بطری شیشه ای ، کاپ (کاپ پلمپ درب بطری ششه ای – کپ سیل) نام دارد. کاپ متداول موجود در بازار از نوع سکه ای است. کاپ های سکه ای بعد از پلمپ، با نوار نایلونی باریکی که دارند، به راحتی باز می شوند. 

کاپ پلمپ بطری شیشه ای

کاپ پلمپ بطری شیشه ای

کاپ های ( کپ سیل – کاپ پلمپ درب بطری) در رنگ بندی های مختلف تولید و عرضه می شود. علاوه بر ایجاد زیبایی در بطری، خاصیت پلمپ کردن آنها بسیار مهم است. پلمپ شدن، این اطمینان را به خریدار می دهد که محتویات بطری دست نخورده است. 

بازرگانی شیشه سلیمی ارائه دهنده انواع بطری شیشه ای روغن زیتون در طرح ها و رنگ های مختلف به همراه سایر ملزومات شامل انواع درب، کاپ و ویسکوز و غیره، طیف وسیعی از نیازهای مشتریان محترم را پوشش می دهد.

جهت مشاهده لیست محصولات و قیمت های جار و بطری شیشه ای کلیک نمائید.