محاسبه وزن شیشه | وزن یک متر مربع شیشه

محاسبه وزن شیشه به صورت دقیق کار ساده ای نیست اما به صورت تقریبی می توان با توجه به ابعاد شیشه، نوع و ضخامت آن، وزن تقریبی آن را محاسبه کرد و پس از آن نسبت به انجام عملیات مورد نظر تصمیم گیری کرد. طی محاسبات انجام شده وزن یک مترمربع شیشه تکجداره با ضخامت ۲ میلی متر برابر ۵ کیلو گرم می باشد و یک مترمربع شیشه ۴ میل وزنی معادل ۱۰ کیلو گرم خواهد داشت.

برآورد وزن شیشه، پیش از حمل آن، اطلاعاتی مناسبی برای حمل و جابجایی در اختیار ما می گذارد. از طرفی میزان فشاری که شیشه روی فریم وارد می کند را مشخص می کند. این اطلاعات پیش از خرید شیشه بسیار مفید هستند. 

با این توضیحات وزن شیشه دوجداره با ابعاد ۱۰۰*۶۰ سانتی متر حدود ۱۳٫۲ کیلو گرم خواهد شد. وزن شیشه دوجداره با ابعاد ۶۰*۱۹۰ حدودا ۲۵٫۰۸ کیلوگرم می باشد.

ضخامت

وزن هر مترمربع

۲ میلی متر

۵ کیلوگرم

۴ میلی متر

۱۰ کیلوگرم

۶ میلی متر

۱۵ کیلوگرم

۸ میلی متر

۲۰ کیلوگرم

۱۰ میلی متر

۲۵ کیلوگرم

 ۱۲ میلی متر

۳۰ کیلوگرم

نرم افزار آنلاین محاسبه وزن شیشه | محاسبه دقیق وزن شیشه

برای محاسبه دقیق تر وزن شیشه به آدرس: https://www.easycalculation.com/other/glass-weight-calculator.php مراجعه کنید. در نرم افزار ارائه شده در این سایت با وارد کردن شکل شیشه ( مستطیل، مربع، دایره و …)، نوع شیشه ( معمولی، سکوریت یا لمینت)، ضخامت و ابعاد، وزن شیشه مورد نظر محاسبه می گردد.

شیشه ماده شکننده و سنگینی است. این شکننده همراه با برندگی است. لذا حمل شیشه به صورت ایمن، اهمیت زیادی دارد. برای حمل ایمن شیشه، بخصوص شیشه های سنگین، نیاز به ابزارهای حمل است. قاپک های حمل شیشه از جمله ابزار مناسب حمل هستند. جهت مشاهده لیست ابزار شیشه بری و ابزار حمل شیشه به صفحه ابزار شیشه بری مراجعه نمایید.

جهت مشاهده قیمت شیشه های ساختمانی به صفحه لیست قیمت ها مراجعه نمائید.