بطری شیشه ای به عنوان یکی از اعضای ثابت همه آشپزخانه ها و بسته بندی مواد غذایی محسوب می شود.با توجه به نیاز و سلیقه هر کسی تقریبا همه افراد با این محصولات ارتباط دارند.بنابراین آشنایی با لوازم جانبی جار شیشه ای و بطری شیشه ای خالی از لطف نیست.منظور از لوازم جانبی انواع درب های فلزی و پلاستیکی،،تشتک زن،رزوه زن و … می باشد که همگی در صنعت جار و بطری شیشه ای کاربرد خاص خود را دارند.

درب جار شیشه ای

ظروف شیشه ای به عنوان یکی از بهترین روش های ذخیره و ارائه مواد غذایی محسوب می شوند که با حفظ طعم و بوی مواد غذایی کیفیت این محصولات را بر خلاف ظروف پلاستیکی کاهش نمی دهند.درب جار شیشه ای از آیتم های مهم در ظاهر و کیفیت ظروف شیشه ای می باشد که بسته به نیاز و سلیقه مشتری متغیر خواهد بود.درب جار های شیشه ای شامل درب های فلزی ، پلاستیکی ، اتوکلاو و کانتینری می باشند که در ادامه در مورد آنها توضیح داده می شود.

درب فلزی ساده | پلاستیکی ساده | پلاستیکی اتوکلاو | کانتینری

همالنطور که قبلا گفته شد نیاز و سلیقه استفاده کننده یکی از عوامل انتخاب درب برای جار شیشه ای می باشد.برای مثال درب فلزی ساده از درب های محبوب جارهای شیشه ای می باشد که معمولا در سه رنگ طلایی ، سفید و مشکی تولید می شوند و برای ظروف نگهداری عسل ،رب ، مربا و … استفاده می شوند.بیشترین کاربرد درب های پلاستیکی ساده جار های شکلاتی یا نوتلا هستند که بخوبی از ورود هر نوع گرد و غباری به درون ظروف ممانعت می کند.درب پلاستیکی اتوکلاو این امکان را به مشتری می دهند تا با خرید جارهای اتومات و استفاده از درب های اتوکلاوبتواند محصول خود را حرارت داده و بجوشانند.درب کانتینری نسبت به درب فلزی ساده دارای ظاهر و کیفیت بهتری می باشد و برای جارهای شیشه ای مختلف در سایز ها و اندازه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

درب فلزی ۸۲ طلایی

درب فلزی ۸۲ مشکی

2700-2900تومان2800-3000 تومان

درب فلزی ۶۶ طلایی

درب فلزی ۶۶ مشکی

1850-1950تومان1850-1950تومان

درب فلزی سفید ۶۶

درب فلزی ۵۸ مشکی

1850-1950تومان 1800-2000تومان

درب فلزی ۵۸ طلایی

درب فلزی ۴۳ مشکی

1800-2000تومان1550-1750تومان

درب ۴۳ فلزی طلایی

درب کانتینری نقره ای ۸۲

1550-1750تومان5100-5300

درب کانتینری نقره ای ۶۸

درب کانتینری نقره ای ۴۳

3700-39002500-2700

درب پلاستیکی سفید ۸۲

درب پلاستیکی سبز ۶۶

1500-1700950-1150

درب پلاستیکی زرد ۶۶

950-1150

ویسکوز جار شیشه ای( پلمپ درب جار)

بهترین و ساده ترین راه برای پلمپ ظروف شیشه ای ویسکوز جار شیشه ای می باشد.به عبارتی ویسکوز جار یک نواری از جنس پلاستیک می باشد که به دور درب جار شیشه ای پیچیده شده و با حرارت ملایم مانند حرارت سشوار ظرف شیشه ای مورد نظر را پلمپ می کنند.از همین رو گاها به ویسکوز غلاف حرارتی نیز گفته می شود.

درب بطری شیشه ای

از انواع درب بطری شیشه ای می توان به درب های استیل ،آلمینیومی ، پلاستیکی، چوب پنبه، آرامریز و تشتک اشاره کرد که بسته به بطری و کاربرد آن می توان از هر کدام این درب ها استفاده کرد.درب بطری شیشه ای علاوه بر جلوگیری از بیرون ریختن مایع درون بطری از ورود هوا و متعاقبا تغییر طعم محتویات داخل بطری ممانعت میکند.

درب استیل | درب پلاستیکی | درب آلمینیومی | چوب پنبه |آرام ریز | درب تشتکی

آلومینیوم به دلیل استحکام و در عین حال سبک بودن، کاربرد ریادی در صنایع مختلف دارد. درب های آلومینیومی بطری های شیشه ای بسیار سبک هستند. برای پلمپ رزوه زیرین درب، نیاز به دستگاه رزوه زن است.درب استیل استحکام بیشتری نسبت به بقیه درب ها دارن و از این رو بیشتر برای بطری های یک لیتری مورد استفاده قرار می گیرند.لایه داخلی درب های استیل پلاستیکی بوده و روکش آن استیل می باشد.برای نگهداری و ارائه روغن زیتون و آبلیمو بهترین راهکار بطری های شیشه ای با درب پلاستیکی می باشند که دارای قیمت مناسب تری نیز هستند.

گاهی به دلیل محتویات درون بطری و گاهی به خاطر ظاهر زیبا تر مصرف کنندگان ترجیح می دهند از چوب پنبه به جای درب استفاده کنند.مصرف عمده درب های آرام ریز یا آسان ریز در بطری هایی با محتویات روغن زیتون و روغن مایع  می باشد که از پلاستیک با کیفیت تهیه می شوند.درب تشتکی عموما برای بطری هایی که حاوی مایعات گاز دار و آبمیوه هستند به کار می روند.تشتک یک قطعه دایره فلزی است که با استفاده از دستگاه تشتک زن روی بطری بسته می شود.

درب استیل ۳۲

درب آلومینیومی ۳۲

3200 تومان1500 تومان

درب آلومینیومی ۲۸

450-650 تومان1350 تومان

درب تشتکی

آرام ریز ۳۲

500 تومان500 تومان

کاپ سیل ( کاپ حرارتی | پلمپ درب بطری )

برای پلمپ کردن بطری های حاوی آب میوه ، دوغ،آب معدنی و … بهترین روش استفاده از کاپ سیل یا کاپ حرارتی است.استفاده از کاپ سیل بسیار ساده می باشد به طوری که تنها با قراردادن کاپ حرارتی روی درب بطری و حرارت دادن به آن با سشوار یا حتی آب جوش می توانید از پلمپ درب بطری خود اطمینیان حاصل کنید.استفاده از کاپ حرارتی علاوه بر آکبند کردن و پلمپ بطری ،زیبایی و جلوه خاصی نیز به آن می دهد. همچنین از ورود هوا به محصول جلوگیری کرده و عطر و بوی محتویات بطری مانند شربت و … را حفظ می کند.

تشتک زن

همانطور که گفته شد تشتک یک قطعه دایره فلزی است که به عنوان درب برای بطری های حاوی مایعات گاز دار و انواع شربت و آبلیمو استفاده می شود.برای نصب درب تشتکی بر روی بطری به دستگاه تشتک زن نیاز خواهیم داشت.بر خلاف درب های پیچی ،درب های تشتکی با استفاده از دستگاه بر روی بطری قرار می گیرند و امکان قرار دادن دستی این درب ها وجود ندارد.دستگاه تشتک زن کاربری بسیار ساده ای دارد بدین صورت که تشتک روی بطری قرار می گیرد و دسته دستگاه را به سمت پایین فشار می دهیم که با نیروی بسیار کم درب روی بطری چفت می شود.سپس با یک دست شیشه را گرفته و با دست دیگر دسته دستگاه را بالا میبریم تا سری دستگاه از شیشه جدا شود.

رزوه زن درب بطری

برای رزوه دار کردن درب های آلمینیومی از دستگاه رزوه زن درب بطری استفاده می شود.با استفاده از دستگاه رزوه زن علاوه در رزوه دار کردن درب، جهت پلمپ آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است دستگاه رزوه زن صرفا برای درب های آلمینیومی کاربرد دارند و درب های استیل یا پلاستیکی این قابلیت را ندارند.با مراجه به سایت بازرگانی شیشه سلیمی علاوه بر دستگاه رزوه زن دستی می توانید نوع برقی این دستگاه را نیز تهیه کنید.

افشانه (اسپری ، غلیظ پاش)

برخی بطری های شیشه ای بنا بر موارد استفاده علاوه بر درب معمولی قابلیت نصب افشانه اسپری یا افسانه غلیظ پاش بر روی خود را دارند.برای مثال بطری هایی که محتوای آنها روغن ماساژ یا انواع  عصاره های گیاهی باشد می توان به جای درب معمولی از غلیظ پاش استفاده کرد همچنین وقتی نیاز دارید مایع درون بطری شیشه ای را به صورت اسپری استفاده کنید افشانه اسپری این امکان را در اختیار شما قرار می دهد. سایز درب افشانه ها ۲۸ است. لذا اکثر بطری های دهانه ۲۸، امکان نسب افشانه را دارند.

افشانه غلیظ پاش

افشانه

5000-5200 تومان5000-5200 تومان

 

 

جهت مشاهده لیست تمامی محصولات و قیمت ها به صفحه مربوط به جار و بطری شیشه ای مراجعه نمایید.

ارسال به تمامی نقاط کشور

بهترین راه ارتباطی و ثیت سفارش : واتس اپ، تلگرام یا ایتا شماره ۰۹۳۹۱۶۵۷۰۰