گزارش شرکت سولارویندو تکنالجیز[1] در مورد تولید، بازاریابی و ساخت محصولات پنجره های خورشیدی تولید برق خود در برج‌های بلند و آسمان‌خراش‌ها

پنجره های خورشیدی تولید برق

این گزارش جزئیات بیشتری از طرح (ابتکارعمل) های کلیدی مستقر (در حال اجرا) شرکت و برنامه‌های آن برای دوره‌های سه‌ماهه آتی را ارائه می‌دهد؛ این گزارش در پی امضای توافقنامۀ (تولید) اخیر با شرکت تریویو گِلَس ایندِستریز[2]، سازنده محصولات سفارشیِ باکیفیت در حومۀ لس‌آنجلس[3]، ارائه می‌شود.

ساختمان‌های تجاری با مصرف انرژی تقریباً 40 درصد از کل تولید برق ایالات‌متحده و هزینه مصرفی بیش از 140 میلیارد دلار، مشتریان ایده آلی برای پنجره‌های تولید برق شرکت به شمار می‌آیند. بر اساس مدل‌های مهندسی مستقلاً تائید شده، محصولات سولارویندو (با نام تجاری SolarWindow™- پنجره ­های خورشیدی) می‌توانند تقاضای برق در برج‌های بلند را 30 تا 50 درصد کاهش دهند و دورۀ بازگشت مالی (سرمایۀ) یک سال دارند.

آقای جان کانکلین[4]، رئیس و مدیرعامل شرکت می‌گوید «اولین هدف ما ساخت (اختراع) پوشش‌های مایع شفاف تولید برق برای استفاده تجاری بود؛ حالا می‌خواهیم این اختراعات را به محصولات تجاری تبدیل و آن‌ها را روانۀ بازار کنیم تا تمام ساختمان‌ها را به ژنراتورهای عمودی تولید برق تبدیل کنند».

 موافقت‌نامۀ تولید سولارویندو برای پنجره های خورشیدی تولید برق

سولارویندو توافقنامه‌ای را برای ادغام فرآیند و تولید را با شرکت تریویو گلس ایندستریز منعقد کرد که بر اساس آن تریویو گلس ایندستریز به‌عنوان سازنده منطقه‌ای شیشه برای شرکت سولارویندو عمل خواهد کرد.

شرکت تریویو با ماشین‌آلات پیشرفته و دوازده خط ویژۀ تولید اولین سایت تولید شرکت سولارویندو است.

اهداف و ویژگی‌های مهم توافق‌نامه و همکاری سولارویندو با تریویو عبارت‌اند از:

1.ادغام پوشش‌ها و روش‌های سولارویندو با فرایندهای تولید تریویو؛

2.ساخت محصولات مخصوص تولید برق سولارویندو در مقیاس تجاری در تریویو؛

3.تمام حقوق انحصاری، مالکیت معنوی، اختراعات و اکتشافات جدید (که درنتیجۀ این همکاری توسعه می‌یابند) متعلق به سولارویندو خواهد بود؛

4.فرآیندهای موجود در تریویو، به‌خصوص محصولات نشکن (سکوریت)، لمینیت و عایق، قابلیت انطباق بالایی با توسعه خطوط تولید جدید سولارویندو دارند.

تریویو طیف گسترده‌ای از محصولات شیشه‌ای معماری و تزئینی را با استفاده از روش‌ها و فرایندهای خاص تولید می‌کند که از ساخت شیشه‌های تولید برق سولارویندو پشتیبانی می‌کنند.

گسترش بازار

برای دستیابی به اهداف فوری تولید، بازاریابی و توسعۀ کاربردها، سولارویندو طرح‌های (ابتکار عمل‌های) زیر را مستقر و برنامه‌ریزی کرده است:

سه‌ماهه چهارم 2017 تا سه‌ماهه دوم 2018: افزایش سرمایه برای ادغام سولارویندو در تریویو، خرید تجهیزات پوششی و جانبی برای نصب در تریویو به‌منظور ساخت شیشه‌های تولید برق و نیز برای سرمایه‌گذاری در سرمایه در گردش.

سولارویندو گزارش‌های مداومی را از اهداف ساخت و تولید و نیز همکاری‌های تجاریِ بیشتر ارائه خواهد داد.

سه‌ماهه دوم و سوم 2018: افزایش سرمايه برای توسعۀ (نیروی انسانی) کارکنان فنی و توليدی؛ و نیز خرید و نصب تجهیزات تولید اضافی، مواد خام و منابع.

به‌روزرسانی‌های مداوم خطوط محصول؛ فروش و بازاریابی و کانال‌های توزیع توسط سولارویندو ارائه خواهد شد.

 
فناوری
فناوری جدید سولارویندو برای تولید برق به‌وسیلۀ شیشه نتیجه سال‌ها تحقیق و توسعه است. در میان پیشرفت‌های مهم که بیانیۀ امروز را ممکن کرده‌اند می‌توان موارد زیر را برشمرد:

. دانشمندان و مهندسان سولارویندو لایه‌های پوشش مایعی شرکت را به Corning® Willow® Glass اعمال کرده و آن‌ها را در فشار و حرارت بالای شبیه‌سازی‌شده (شبیه به شرایط موجود در فرایندهای تولید شیشه و پنجره‌های تجاری) لمینیت کردند. نتیجۀ کار یک روکش شیشه‌ای قابل‌انعطاف به ضخامت یک کارت ویزیت است که برق تولید می‌کند.

. پوشش‌های تولید برق سولارویندو در برابر شرایط محیطی دنیای واقعی، ازجمله تغییرات دمایی شدید مقاوم هستند؛ و

. مهندسان مقاومت پوشش‌های خورشیدی سولارویندو در برابر فشارهای شدید ناشی از فرآیندهای تولید اتوکلاو را تائید کرده‌اند؛ فرایندهایی که توسط تولیدکنندگان شیشه و پنجره‌های تجاری به کار گرفته می‌شوند. تولید اتوکلاو یک روش معمول برای ساخت شیشه‌های صاف، منحنی، نشکن و خورشیدی است.

[1] SolarWindow Technologies Inc.

[2] Triview Glass Industries LLC

[3] Los Angeles

[4] John Conklin