سی امین نمایشگاه صنعت شیشه پکن (China Glass 2019) در محل نمایشگاه های بین المللی پکن ( محل برگزاری جدید) از ۲۲ تا ۲۵ می ۲۰۱۹ ( ۱ الی ۴ خرداد ۱۳۹۸) برگزار می شود.

این نمایشگاه توسط انجمن سرامیک چین و با همکاری نمایشگاه ژونگو پکن برگزار می شود. این نمایشگاه بزرگترین رخداد جهانی صنعت شیشه در سال ۲۰۱۹ است. در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰۰ تولید کننده و بیش از ۴۰۰۰۰ خریدار در ۸ سالن و به مساحت کلی ۱۰۰٫۰۰۰ مترمربع شرکت می کنند.

صنعت شیشه چین

در حال حاضر، صنعت شیشه چین با رشد و توسعه اقتصادی روبرو است. این رشد به دلیل اتخاذ و اجرای برخی سیاست های کلان از جمله : افزایش نوآوری در تولید با ۱۳ امین برنامه ۵ ساله توسعه، استراتژی چین ۲۰۲۵، طرح ابتکاری کمربند و جاده پکن- تیاجین – هبی، توسعه کمربند اقتصادی رودخانه یانگ تسه و توسعه بازار داخلی، صورت گرفته است.

صنعت شیشه چین رشد قابل ملاحظه ای در سال ۲۰۱۷ داشت. مجموع وزنی تولید شیشه تخت آنها ۷۹۰ میلیون تن با ۳٫۵ درصد افزایش در مقایشه با مدت مشابه سال قبلش بوده است.

در آمد سالانه آنها به ۷۵٫۹ میلیارد یوان و سود سالانه ۹٫۳ میلیارد یوان رسید که حاکی از ۲۰ درصد افزایش است. افزایش شدید قیمتها زمینه مناسبی برای رشد اقتصادی در این صنعت را فراهم کرد.

منبع : https://www.glassonline.com/china-glass-2019-underway/

مجله صنعت شیشه بازرگانی شیشه سلیمی