نام محصول

تصویر محصول

شیشه مات شونده

 شیشه های مات شونده

توضیحات :

محصول شیشه مات شونده ( The Privacy Glass) یک ایده بسیار عالی و کاربردی مبتنی بر فناوری جدید می باشد که امکان مات کردن شیشه در کسری از ثانیه را فراهم می سازد. با استفاده از این تکنولوژی، می توان میزان عبور نور از شیشه را کنترل و بدین طریق، شفاف و یا مات شدن شیشه را کنترل نمود و فضای داخل را در کسری از ثانیه تبدیل به محلی کاملا خصوصی ویا قابل مشاهده کرد.

تکنولوژی محصول شیشه مات شونده مبتنی بر نوع خاصی از فیلم های حاوی کریستال های مایع ( PDLC film) می باشد. هنگامی که جریان برق قطع می باشد، مولکول های کریستال مایع به صورت نامنظم و تصادفی و هریک در جهت متفاوتی قرار می گیرند، این حالت منجر به انعکاس نور در جهات مختلف و رد نشدن یکنواخت نور از سطح شیشه می شود و نهایتا منجر به مات شدن آن می گردد. از طرف دیگر، هنگامیکه که جریان برق برقرار  می شود، کریستال ها در ردیف ها و ستون های منظمی قرار می گیرند که نور به راحتی از آن رد می شود و همین حالت سبب شفاف شدن شیشه خواهد شد. نوارهای PDLC در بین دو لایه شیشه قرار می گیرند و با قطع و وصل شدن جریان برق، مات و شفاف شدن شیشه را منجر می شوند. نحوه کنترل این پنل ها نیز به اختیار خود مشتری می باشد ( مثل استفاده از سوئیچ ها، ریموت کنترل ها، موبایل و یا کامپیوتر ها).

شیشه های مات شونده به دو صورت قابل سفارش است:

– به صورت شیشه لمینت: نوار PDLC بین دو لایه شیشه قرار می گیرد.

– به صورت برچسب روی سایر شیشه ها: نوار PDLC روی سایر شیشه ها ( مانند شیشه های ساده تکجداره، دوجداره، سکوریت و …) چسبیده می شود و خاصیت مات شوندگی به آنها می فزاید.

ویدئو ها: