نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه در تهران مورخه ۱۸-۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ در هتل استقلال برگزار خواهد شد.

اگر به دنبال تاریخچه شیشه در ایران باشیم باید رد پای آن را در ۳۵۰۰ سال قبل جستجو کنیم. امروزه صنعت شیشه در ایران با اتکا بر منابع عظیم سیلیس، برق ارزان، نیروی کار ماهر و کارگر ارزان، تبدیل به یکی از صنایع پر امید در چشم انداز صنعتی کشور شده است. اغلب تولید کنندگان کریستال و شیشه ایران در تهران و تبریز واقع شده اند، مانند کارخانه کریستال ایران، شیشه همدان، گروه صنعتی کاوه، شیشه دارویی مفید، نوری تازه، گروه شیشه رازی، گروه صنعتی سهند، شیشه شوگا و غیره. طبق اظهارات انجمن شیشه و کریستال ایران، کشور امکان تبدیل شدن به یک پیشگام در صنعت جهانی شیشه را داراست. همراه با سرمایه گذاری خارجی، صنعت شیشه کشور نیاز به به روز رسانی دستگاه های و تجهیزات و تکنولوژی خود جهت تکمیل زنجیره تولید خود دارد. بر اساس تواقع هسته ای اخیر ایران با برخی کشورهای قبلی ( که با نام برجام در ایران شناخته می شود) و از میان برداشته شدن برخی تحریم های اقتصادی بین المللی، شرکت ها خارجی وارد ایران شده و اقدام به سرمایه گذاری مشترک خواهند کرد. ایران جهت ارتقاء جایگاه جهانی خود در تولید شیشه نیاز به افزایش تولید داخلی هم در زمینه بطری های شیشه ای و هم شیشه تخت و فلوت دارد. از یک جهت، جمعیت جوان و در حال رشد ایران و چشم انداز مناسب اقتصادی، نهایتا منجر به افزایش مصرف کنندگان ظروف، بطری و جار های شیشه ای خواهد شد.  از طرف دیگر، بازار شیشه می تواند با افزایش تقاضای شیشه ساختمانی و همچنین شیشه اتومبیل رشد پیدا کند : تصویر کنید که ایران برای ۱۰ سال آینده برنامه ریزی برای تولید ۳ میلیون خودرو کرده است.

جهت دانلود بروشور نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه ایران کلیک نمایید.

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ ،

نمایشگاه صنعت شیشه ایران : یک رویداد موفق

اولین نسخه از نمایشگاه صنعت شیشه ایران موجب افزایش همکاری میان فعالان صنعت شیشه ایران و تامین کنندگان شیشه آسیا و اروپا گردید.

نمایشگاه صنعت شیشه ایران

نمایشگاه صنعت شیشه ایران با انعقاد قرارداد های معتبر تجاری و تعاملات امید بخش دیروز به کار خود پایان داد.

نمایشگاه دو روزه صنعت شیشه ایران پذیرای ۳۰ شرکت مختلف – شامل برترین صاحبان ماشین آلات و تکنولوژی صنعت شیشه – و  بازدیدگنندگان حرفه ای این صنعت از ایران، آذربایجان، لبنان، ترکیه، امارات متحده و … بود. مهمترین فعالان صنعت شیشه ایران در این نمایشگاه شرکت کردند و همچنین فرصت شرکت در کارگاه های آموزشی تدارک دیده شده توسط برگزار کنندگان نمایشگاه را نیز داشتند. ایران قطعا یک کشور جذاب از لحاظ اقتصادی و با پتانسیل بالا در حوزه صنعت شیشه می باشد اما این صنعت نیازمند بروز رسانی مداوم است. به همین دلیل اولین نمایشگاه صنعت شیشه ایران برگزار گردید و تعاملات مناسبی در آن شکل گرفت و برای نمایشگاه ها و بازدید های بعدی برنامه ریزی هایی صورت گرفت.