به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از دنورپست، شرکت Corning سازنده نسل جدید انواع شیشه های نشکن خود موسوم به Gorilla Glass را عرضه کرده و مدعی است این شیشه ها نسبت به نمونه های قبلی تا چهار برابر مقاوم تر هستند. البته به شرطی که در زمان سقوط تقریبا یک متر و نیم با زمین فاصله داشته باشند.

شیشه های نشکن ساخت این شرکت از سال 2007 به این سو در بیش از 4.5 میلیارد گوشی از انواع مختلف به کار گرفته شده و از جمله مشتریان این شرکت می توان به اپل، موتورولا، ال جی، هلوت پاکارد و غیره اشاره کرد.

بررسی های موسسه Corning نشان می دهد در سال 2015 حدود 85 درصد از کاربران گوشی های هوشمند در جهان حداقل یک بار به طور اتفاقی تلفن های همراهشان را به زمین انداخته اند و 55 درصد هم گوشی های خود را سه بار یا بیشتر به زمین انداخته اند. نتیجه این امر شکستن شیشه گوشی های همراه است.

در آزمایش هایی که با شیشه های Gorilla Glass 5 به عمل آمده در 80 درصد از موارد گوشی ها بعد از سقوط از ارتفاع یک و نیم متری سالم مانده اند و بنابراین می توان امیدوار بود در آینده استفاده از شیشه های یاد شده گوشی ها را در برابر شکسته شدن پس از سقوط مقاوم تر کند.