رئیس گروه صنعتی شیشه فویاو Fuyao Glass، آقای Cho Tak Wong، برنده 46 امین جایزه Phoenix به عنوان ” مرد شیشه ای سال 2016″ شد.

آقای Cho- برنده جایزه Pheonix

این جایزه در تقدیر سهم برجسته وی در صنعت بین المللی شیشه های خودرو بوده است. مرد شیشه ای سال 2016 ، آقای Cho،  رئیس گروه صنعتی Fuyao Glass .

زندگی Cho Tak Wong مصداق بارزی از خود ساختگی و تمثیلی از شاهزاده و گداست. او متولد یکی از مناطق روستایی فقیر نشین چین بود و تا سن 16 سالگی به فروش دخانیات و میوه در سطح شهر مشغول بود. او قبل از پیوستن به کارخانه شیشه مخصوص Fuqing Gao Shan در سال 1976 به شغل آشپزی و کشاورزی مشغول بود. آقای Cho توسط مسئولین محلی دعوت به  اتخاذ مسئولیت فرایند شیشه های فلوت شد ، تصمیمی که منجر به یک سرمایه گذاری بزرگ مشترکی چین با خارج جهت تولید شیشه های ایمن و تکنولوژی شیشه صنعتی در سراسر دنیا شد.

در سال 1993، گروه Fuyao اولین شرکتی در بخش خود بود که در لیست بازار بورس شانگهای قرار گرفت. گروه Fuyao بزرگترین صادر کننده شیشه اتومبیل در چین است که شامل 11 مرکز تولید در سراسر کشور و همچنین بسیاری از شرکت های تابعه در سایر کشور ها از جمله ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی، اتریش، روسیه، آلمان و هنگ کنگ می باشد.

مشتریان آنها شامل شرکت هایی جهانی مثل آئودی، بنتلی، بی ام دبلیو، کرایسلر، دایملر، فیات، فورد، جنرال موتورز، هندا، هیوندای، جگوار، لند روور، نیسان، وولکس واگن و ولوو می شود.

در سال 2009، آقای Cho اولین شهروند چینی بود که عنوان کارآفرین Ernst & Young World را کسب کرد.

در کنار فعالیت های اقتصادی، آقای Cho یکی از بشردوستانه ترین افراد چین نیز می باشد، بنیاد خیریه Heren که توسط ایشان ایجاد شده است، به دنبال ارائه کمک به افراد ناتوان، پیشگیری از بیماری و انجام کارهای زیرساختی می باشد.

از جمله سخنان آقای Cho در مورد کارآفرینی : ” من همیشه معتقدم که یک کارآفرین سه مسئولیت مهم را بردوش دارد : عظمت ملت، پیشرفت جامعه، رفاه مردم. با رسیدن به این سه آیتم، یک کارآفرین شایسته عنوان خویش خواهد بود.”

کمیته جایزه Phoenix به پاس زحمات ایشان در نظر دارد  جایزه Phoenix را در مراسمی در دی تون، اوهایو ایالات متحده در ماه اکتبر به ایشان تقدیم کند.

[divider]

مترجم: محمدرضا سلیمی

منبع:http://www.glass-international.com