آنچه که درباره شیشه دوجداره باید بدانید

دوجداره کردن درب و پنجره یکی بهترین راه های ذخیره انرژی و کاهش سروصدا می باشد. اما مسائلی هستند که باید برای اطمینان از موثر بودن دوجداره کردن بدانید. در این مقاله سعی کرده ایم به صورت خلاصه و کلی اطلاعاتی درباره شیشه دوجداره و درب پنجره دوجداره  ارائه دهیم.

درباره شیشه دوجداره

پنجره دوجداره چیست؟

پنجره دوجداره شامل دو لایه شیشه بجای یک لایه و فضای بین آنها که یا با هوا و یا با یک گاز خنثی مثل آرگون پر شده است ٬می باشد. دو لایه شیشه باید جدا از هم باشند. فضای بین آنها در حداکثر بازده٬ بیست میلی متر می باشد.

مزایای پنجره های دوجداره

استفاده از شیشه های دوجداره مزایای زیادی را برای خانه تان به همراه دارد. احتمالا مهمترین مزیت مربوط به ویژگی عایق بودن آن است. شیشه های دوجداره از هدر رفتن گرمای خانه در زمستان جلوگیری می کند و  لایه درونی نزدیک دمای اتاق است. این یعنی هر کسی که نزدیک پنجره نشسته باشد احساس ناراحتی نمی کند. در تابستان٬ شیشه های دوجداره از نفوذ گرمای خارج جلوگیری می کنند و نهایتا منجر به صرفه جویی در مصرف کولر و سیستم های سرمایش ساختمان می شوند. به طور کلی٬ ویژگی عایق بودن شیشه دوجداره منجر به کاهش قابل توجهی در هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان می شود.

بعلاوه٬ شیشه های دوجداره عامل بسیار موثری در کاهش نفوذ سروصدای بیرون به داخل می باشد. این ویژگی وقتی که شما در یک خیابان شلوغ زندگی می کنید و یا زیر مسیر پرواز هواپیماها هستید و یا اینکه کلا سکوت و آرامش بیشتری می خواهید٬ بسیار مفید است.

اگر قصد تعویض پنجره های قدیمی خود را دارید٬ این امکان وجود دارد که شیشه های قدیمی را تبدیل به دوجداره کنید. با تماس با یک مشاور نسبت به تعویض شیشه ها اقدام نمایید.

یکی از اشکالات بالقوه شیشه های دوجداره هزینه بیشتر اولیه آنها نسبت به شیشه های معمولی می باشد. شیشه های دوجداره گرانتر از انواع معمولی است. اما شما می توانید این هزینه را به مرور با کاهش هزینه های قبوض خود جبران کنید و نهایتا شیشه دوجداره بسیار مقرون به صرفه تر از انواع معمولی خواهد شد. باتوجه به اینکه نرخ انرژی روز به روز در حال افزایش می باشد بهای پرداختی آنها نیز روز به روز گرانتر خواهد شد و استفاده از شیشه های دوجداره مقرون به صرفه تر خواهد شد. برای آنکه استفاده بیشتری از شیشه های دوجدار در تابستان ببرید، بهتر است یک سایبان در قسمت خارجی آن نصب کنید، بخصوص در منازل جنوبی چنین کاری بسیار مفید واقع خواهد شد.

 فریم های درب و پنچره شیشه دوجداره

به طور کلی برای فریم های درب و پنجره شیشه دوجداره سه نوع فریم مورد استفاده قرار  می گیرد:

فریم های آهنی درب و پنجره دوجداره

ساده ترین نوع فریم های درب و پنجره دوجداره نوع آهنی آن است. این فریم ها مشابه درب های معمولی است با این تفاوت که ضخامت قاب قرار گیری شیشه بیشتر است. شیشه های دوجداره معمولا بین ۱۰ تا ۲۶ میلی متر ضخامت دارند. جالب است بدانید که شیشه های تکجداره متداول روی فریم های آهنی را می توان به راحتی تبدیل به دوجداره کرد. برای این کار، کافیست زوار دور شیشه را در بیاوید و شیشه دوجداره را در محل قرار دهید. از آنجاییکه ضخامت شیشه دوجداره بیشتر است، شما قادر به قرار دادن مجدد زوار نیستید، لذا شیشه را به وسیله چسب آکواریوم به آهن بچسبانید. 

فریم های آلمینیومی درب و پنجره دوجداره

فریم های آلمینیومی از قدیمی ترین فریم های درب و پنجره محسوب می شوند که در درب و پنجره دوجداره نیز مورد استفاده قرار می گیرند. فریم های آلمینیومی وزن کمتری از آهنی دارند. فریم های آلمینیومی انرژی زیادی برای تولید نسبت به فریم های چوبی نیاز دارند و کمتر از فریم های چوبی جلوی هدر رفتن گرما را می گیرند. اما فریم های چوبی نیاز به توجه بیشتری برای نگهداری دارند. 

فریم های UPVC درب و پنجره دوجداره

بهترین نوع فریم برای شیشه دوجداره، فریم های UPVC درب و پنجره دوجداره می باشند. این فریم ها بسیار سبک تر از انواع دیگر هستند. نصب آنها ساده است. فریم های upvc خود عایق بسیار خوبی برای صوت و گرما هستند و در صورت تولید استاندارد، به خوبی با شیشه دوجداره هماهنگ می شوند. مقاومت بسیار خوب در برابر نفوذ گر و غبار از سایر مزایای فریم های UPVC می باشد.

صنعت شیشه سلیمی با بیش از ۴۰ سال تجربه، جهت دریافت لیست قیمت های بروز با ما تماس بگیرید.

بازرگانی شیشه سلیمی تولید کننده انواع شیشه دوجداره استاندارد. جهت دریافت قیمت های بروز شیشه دوجداره روی لینک زیر کلیک نمائید.

جهت مشاهده لیست قیمت بروز شیشه دوجداره کلیک نمائید.