چگونه شیشه شکسته را تعویض کنیم ؟

چگونه شیشه شکسته را تعویض کنیم ؟ شاید تعویض یک شیشه شکسته ساده به نظر برسد ولی کوچکترین اشتباه باعث بروز صدمات جبران ناپذیر می شود. برندگی شیشه شکسته به مراتب بیشتر از تیزترین چاقوهای بازار است!


 

شیشه شکسته

شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن کلمه شیشه به ذهن ما خطور می کند، شکستن است!

شیشه ماده شکننده ای است که ممکن است بر اثر سهل انگاری، حوادث طبیعی و یا هر اتفاق دیگری بشکند. اما این تمام ماجرا نیست. شیشه شکسته شده و خرد شده بسیار برنده و خطرناک است.

حال برای تعویض شیشه شکسته چه باید کرد؟

به نکات زیر هنگام تعویض شیشه شکسته توجه کنید.

در نظر داشته باشید که خرده های شیشه بسیار تیز و برنده می باشند؛ پس اگر روی پنجره تان هنوز خرده های شیشه باقی مانده است، بدون استفاده از دستکش استاندارد به آن دست نزنید.

دستکش مخصوص شیشه1

مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱- ابتدا نوع فریم پنجره را تشخیص دهید (آهنی، آلمینیومی، UPVC، چوبی و …)

۲- قبل از آنکه فریم را باز کنید، در صورتیکه تکه های شیشه شکسته روی پنجره باقی مانده باشد، سعی کنید از بالا به پایین تکه ها را از فریم جدا کنید. توجه داشته باشید اگر از پایین تکه ها را جدا کنید امکان ریزش شیشه وجود دارد. اگر ابعاد شیشه شکسته کوچک باشد ( طول و عرض کمتر از یک متر) با استفاده از چسب شیشه ای و چسب نواری می توانید قطعات شکسته را به هم متصل و یکپارچه کنید تا در صورت تکان از هم جدا شده و فرو نریزند.

تعویض شیشه شکسته

۳- پس از آنکه شیشه های شکسته را به آرامی جدا کرده و در محل مناسبی گذاشتید، اگر فریم ( زوار) پنجره آلمینومی باشد، پیچ های زوارهای راست، چپ و بالا را باز کنید ( پیچ های زوار پائین فقط کمی آزاد می شوند و زوار در جای خود باقی می ماند) و زوار ها را جدا کنید و به همان حالت در محلی قرار دهید تا در هنگام نصب زوارها به هم ریخته نشوند و زوار جابجا و یا سروته نشوند. اگر پنجره آهنی باشد تمامی پیچ ها را باز کنید و فریم را جدا نمائید، درصورتیکه پنجره چوبی باشد از میخکش استفاده نمائید و مانند پنجره آلمینیومی عمل کنید و در صورتی که پنجره UPVC و یا آلمینیومی بدون پیچ باشد از کاردک مناسب برای جداکردن فریم استفاده نمائید.

۴- پس از جدا کردن فریم، محل نصب شیشه و همچنین فریم را کاملا تمیز نمائید.

۵- شیشه را در محل نصب خود قرار داده و به همان صورتیکه که فریم را جدا کرده بودید در محل خود قرار داده و فریم را درجای خود محکم کنید. توجه داشته باشید قبل از بستن حداقل یکی از پیچ ها و یا محکم کردن فریم، شیشه را رها نکنید.