آشنایی با انواع شیشه ضد حریق :

شیشه ضد حریق2

پس از تولید اولین جام های شیشه و استفاده از آن در بناها و ساختمان ها، بدلیل ویژگی های منحصر به فرد شیشه، استفاده از شیشه به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. فناوری تولید شیشه روز به روز در حال تغییر است و قابلیت های شیشه افزایش و معایب آن کاهش یافته است. موانعی همچون عدم شفافیت کافی شیشه، شکنندگی، برندگی و… به مرور در شیشه رفع گردیده است و هر روز موانع بیشتری از سر راه این صنعت برداشته می شود تا محصولی کارآمدتر به بازار عرضه گردد.

از جمله موانع موجود در صنعت شیشه ساختمانی، عدم مقاومت شیشه در برابر حرارت و به خصوص آتش سوزی می باشد. به عبارت دیگر، در هنگام آتش سوزی در ساختمان شیشه ها بلافاصله پس از برخورد با زبانه های آتش دچار ترک و شکستگی شده و می شکنند و سبب تسری آتش به سایر مکان های ساختمان می شوند. امروزه با تولید شیشه ضد حریق – شیشه ضد آتش، مقاومت شیشه ها در مقابل آتش به شکل بسیار زیادی بالا رفته است و قابلیت اطمینان زیادی به ساکنین ساختمان ها داده است.

شیشه ضد حریق عملکرد متفاوتی نسبت به شیشه های معمولی دارد. شیشه استاندارد پنجره در دمای حدود 120 درجه سانتیگراد می شکند. شیشه های سکوریت تا دمای حدود 260 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند و در مقابل شیشه های ضد حریق قادر به تحمل دمای 890 درجه سانتیگراد هستند. این یک تفاوت قابل ملاحظه می باشد، از آنجاییکه آتش به سرعت به دماهای بالا می رسد، نیاز به استفاده از چنین شیشه هایی کاملا واضح است.

با توجه به این موضوع، انتخاب شیشه ضد حریق مناسب اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در مطلب زیر جهت آشنایی با شیشه ضد حریق، انواع شیشه ضد حریق معرفی گردیده است.

نوع اول شیشه ضد حریق E – Integrity می باشد. این شیشه قابلیت جلوگیری از عبور شعله های آتش و گازهای داغ را از شیشه دارد. این نوع از شیشه های ضد حریق کاملا اقتصادی بوده و در عدم انتشار شعله های آتش و دود بسیار موثر است اما قابلیت جلوگیری از عبور حرارت را در هنگام آتش سوزی ندارد.

نوع دوم شیشه ضد حریق EW – Radiation Control می باشد. این شیشه تمامی ویژگی های نوع E را دارا می باشد ( مقاومت در برابر شعله آتش و دود) و همچنین تا حدودی از نفوذ حرارت نیز جلوگیری می کند (کمتر از 15 kW/m2 ).

نوع سوم شیشه ضد حریق EI – Insulation می باشد. این نوع شیشه سطح بالایی از مقاومت در برابر شعله، دود و حرارت از خود نشان می دهد. این نوع از شیشه ضد حریق مقاومتی مشابه نوع E در هنگام مواجه با شعله های آتش دارد و همچنین بدلیل وجود لایه رزین بین شیشه ها، مقاومت حرارتی بالایی به هنگام آتش سوزی از خود نشان می دهد.

مطالب بیشتر … 

دانلود کاتالوگ شیشه ضد حریق

EI

EW

E

%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%b6%d8%af-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-ei

%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%b6%d8%af-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-ew

%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%b6%d8%af-%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%82-e