تخته گوشت در جنس های مختلف ارائه می گردد : تخته گوشت شیشه ای ، چوبی، پلاستیکی و کوراتز. هر کدام از این تخته ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند، در این نوشته به مزایا و معایب تخته گوشت شیشه ای اشاره شده است.

تخته گوشت شیشه ای

تخته گوشت شیشه ای از جنس شیشه حرارت دیده ( سکوریت یا نشکن) می باشد، لذا مقاومت بالایی در برابر شکستن و همچنین مقاومت حرارتی مناسبی نیز دارد. مهمترین مزیت تخته گوشت شیشه ای، سهولت پاک و تمیز کردن سطح آن است. این تخته ها را به راحتی می توان داخل ماشین ظرفشویی قرار داد تا بخوبی شسته شوند و دوباره قابل استفاده باشند. همچنین، چاقو اثری مثل خط و خش یا شیار روی شیشه باقی نمی گذارد و این مهم باعث می شود باکتری ها جایی برای تجمع و ایجاد بیماری های محتمل نداشته باشند که این ویژگی، تخته گوشت شیشه ای را متمایز می کند. از طرف دیگر، شیشه این تخته گوشت ها از نوع سکوریت می باشد، شیشه سکوریت مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و شما می توانید آن را زیر قابلمه یا ماهی تابه داغ قرار دهید. تخته گوشت شیشه ای در رنگ ها و طرح های متنوع ارائه می گردد.

در کنار همه مزایای، این نوع تخته گوشت معایبی نیز دارد: عیب اصلی آن کند کردن چاقو می باشد. بر اثر استفاده مکرر و برخورد چاقو با صفحه سخت شیشه ای، چاقو به مرور تیزی خود را از دست می دهد و شما مکررا باید آن را تیز کنید. عیب بعدی آن، صدای نامطلوبیست که بر اثر کشیدن سطح چاقو روی شیشه ایجاد می گردد و ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد.